Bemutatkozás

október 12, 2024

T. Haris Katalin vagyok, 1985-ben pszichológus és középiskolai pszichológia szakos tanárként végeztem Debrecenben, a Kossuth Lajos Tudomány Egyetemen. Pedagógiai szakpszichológus diplomát 1990-ben Budapesten szereztem, az Eötvös Lóránt Tudomány Egyetemen.

Az eltelt évek alatt a pszichológus-hivatás több területén szereztem szakmai tapasztalatokat a gyermekvédelemben – gyermekotthonok, Gyermekvédelmi Központ, a közoktatásban – Nevelési Tanácsadó, Képességvizsgáló Szakértői Bizottság, óvodák, iskolák, középiskolák, pedagógus-képzések.

Ebből kifolyólag az esetek színes spektrumával és a korosztályok széles körével találkoztam munkám során.  Személyiségemből eredően főként a fiatalabb korosztályok, a gyermekek, a kamaszok és a fiatal felnőttek állnak hozzám közelebb, azonban rendszer-szemléletű megközelítésemből fakadóan az őket körülvevő közeggel – szülők, csoportok, pedagógusok – való összedolgozás elengedhetetlen feltétele diagnosztikus és tanácsadó munkámnak.

Minden hivatást, szakmát hosszú éveken keresztül oktatják nekünk, a szülői hivatás rögös vagy kissé göröngyös útját azonban mindenkinek saját magának kell végig járni. Előfordulhatnak elakadások, tanácstalanságok, melyek feloldásban tudok szakmai segítséget nyújtani. A szülővé válás a gyermekáldással kezdődik, ekkor alapozódik meg a szülő-gyermek kapcsolat. Ezért munkám speciális területe a kismamák és kispapák felkészítése a családi életre.

Nyitott vagyok az esetek alternatív terápiás megközelítésére, kezelésére. Hiszem, hogy ötvözni lehet a hagyományos pszichológiai módszereket és a „new age” vívmányait, technológiáját. Több éves szakmai tapasztalatom és a saját élményként is átélt, illetve tanult terápiás módszerek – relaxáció, családterápia, pszichodráma, imagináció, szenzoros terápia, mentális komputertechnika alkalmazása – alapján pszichológusi szemléletmódom holiszikus (módszerek ötvözése).

Hivatásommal egyenrangú szerepet tölt be életemben a család. A gyermeknevelés során szerzett gyakorlati tapasztalataim és az elméleti ismeretek szerves egészet képeznek, segítve mindennapi munkámat.

Szakmai múltamhoz, jelenemhez hozzátartozik a felnőttképzés – nevelőszülők, örökbefogadó szülők, pedagógusok, védőnők számára – a gyakorlat, illetve tapasztalat orientált ismeretátadás.