Mi történt a „Szülők Akadémiáján”?

Október 28-án, az első találkozón a nyolc családi életciklust vetettük össze az Erikson - féle személyiségfejlődés nyolc lépcsőjével. Azt boncolgattuk, hogy az egyes életciklus – az újonnan házasodtak, csecsemő és kisgyermekes család, kisgyermekes család, iskolás gyermek a családban, serdülő a családban, felnőtt gyermeket kibocsátó család, magukra maradt aktív szülők, inaktív, időskorú házaspár - megélése milyen összefüggésben van a saját és gyermekünk személyiségének alakulásával - az ősbizalom kialakulásával indulva, és zárva az aktuális életkornak megfelelő fejlődési szakasszal. Valójában két generáció „boncolgatására” került sor: szüleink kapcsolatának, életének elemzésére és annak hatására ránk, valamint saját családi életciklusunk és gyermekünk/gyermekeink személyiségfejlődésének összefüggéseire. Megdöbbentő felfedezéseket tettünk.

November 26-án „Szülői játszmákról” beszélgettünk. Tudattalanul alakítjuk játékainkat. Ennek hátterét és kialakulásának dinamikáját boncolgattuk. Hogy milyen üzeneteket közvetíthetünk gyermekünk/gyermekeink felé? Pl.: „én vagyok a jobb szülő”; állj mellém”; „szükséged van rám”; „veled van a baj”, stb. Ezek a játszmák olyan szempontból kapcsolódnak az előző előadás illetve beszélgetés témájához, hogy a játszmák kialakulása nagymértékben függ a megélt családi életciklusok minőségétől.

December 30-án évzáró találkozásunkon a nehezen kezelhető, magatartásproblémával küzdő gyerekekről lesz szó. Egyre több a hisztis, akaratos gyermek, aki szeretné, hogy minden úgy történjen, ahogy ő szeretné. Hogyan alakulhatott ki, hogy a gyerek a „főnök” otthon? Erről fogunk beszélgetni.

Minden érdeklődőt szeretettel várok! Amennyiben személyesen nem találkozunk, kívánok minden kedves olvasómnak békés, szeretetteljes karácsonyi ünnepeket és nagyon boldog, eredményes új évet.

Tags: